10
январь
2023
Педагогтардың эмоционалды күйзелісі (күйіп кету синдромы) /мұғалімдерге тренинг/
Мақсаты:
-психоэмоционалды күйін реттеу дағдысын қалыптастыру;
-педагогтардың эмоционалды күйінің алдын алу;
-қарым-қатынастағы біліктілігін арттыру.
Міндеттері:
-жағымсыз психоэмоционалды күйін реттеу дағдысын қалыптастыру;
-педагогтың тұлғалық және жағдайға сай қобалжуын төмендету;
Педагогтарды жағымсыз психоэмоционалды күйін реттеу тәсілдерімен таныстыру.
Барысы: Психолог тренинг ережесімен таныстырып өтіп, «Мистер Мамберс» сергіту ойынымен бастады. Лицей психологы Калыбаева Г. эмоционалды күйіну түсінігін слайд арқылы түсіндіріп өтті. Эмоционалды күйіну (ағылш. Burnout) түсінігі психологияда ұзақ мерзімді өзіндік дәрменсіздік, қажу, әрекетсіздік, күйін білдіреді. Бұл терминді 1974 ж. американдық психиатр Дж. Х. Фрейденбергер кәсіби көмек кезіндегі толық эмоционалды атмосферада клиенттер мен пациенттермен қарқынды және тығыз қарым-қатынаста болатын сау адамдардың психологиялық жағдайларын сипаттау үшін еңгізген деп айтып өтті. Күйіну себептерімен, стрестің кезеңдері, ЭКС-дан арылудың кейбір жолдарымен таныстырды.
Осы күйзелістен, жағымсыз сезімдерден қалай күресуге болатынды жөнінде жаттығулар жасалынды. «Сезімді жасыру» жаттығуы орындалды. Кинесиологиялық жаттығулар жасалынды. Бұл жаттығулар дененің босаңсуына және мойын, иық, арқа тұстарының қысымдарды жоюға көмектеседі. Тыныс алу жаттығуларында мұғалімдер бұл жаттығудан тыныс алуды дамыту арқылы күш қуат деңгейін жоғарылатады, атқарылатын қимылдардың нақтылығы мен икемділігіне ықпал етеді, шамадан тыс қозуды төмендетуге және тыныштандыруға көмектесетінің түсіндіріп айтып өтті.
«Шыбын» жаттығу барысында бет бұлшықеттерінің кернеуін жеңілдетті.
«Тасбақа» жаттығуы, «Түтікшелермен мүсін құрау», «Ауыз аспаптарымен ән айту» жаттығулары барысында мұғалімдердің көңіл күйлері көтеріліп, шын көңілмен тапсырмаларды орындап шықты.
Қорытынды: Мұғалімдер жеке-жеке бүгінгі тренинг туралы ойларын, қандай көңіл-күйде болғандарын, тренингтен алған әсерлерін айтып шықты. Cөйлем басы «Бүгін мен ...» немесе «Бүгін маған» -деп басталады.
-психоэмоционалды күйін реттеу дағдысын қалыптастыру;
-педагогтардың эмоционалды күйінің алдын алу;
-қарым-қатынастағы біліктілігін арттыру.
Міндеттері:
-жағымсыз психоэмоционалды күйін реттеу дағдысын қалыптастыру;
-педагогтың тұлғалық және жағдайға сай қобалжуын төмендету;
Педагогтарды жағымсыз психоэмоционалды күйін реттеу тәсілдерімен таныстыру.
Барысы: Психолог тренинг ережесімен таныстырып өтіп, «Мистер Мамберс» сергіту ойынымен бастады. Лицей психологы Калыбаева Г. эмоционалды күйіну түсінігін слайд арқылы түсіндіріп өтті. Эмоционалды күйіну (ағылш. Burnout) түсінігі психологияда ұзақ мерзімді өзіндік дәрменсіздік, қажу, әрекетсіздік, күйін білдіреді. Бұл терминді 1974 ж. американдық психиатр Дж. Х. Фрейденбергер кәсіби көмек кезіндегі толық эмоционалды атмосферада клиенттер мен пациенттермен қарқынды және тығыз қарым-қатынаста болатын сау адамдардың психологиялық жағдайларын сипаттау үшін еңгізген деп айтып өтті. Күйіну себептерімен, стрестің кезеңдері, ЭКС-дан арылудың кейбір жолдарымен таныстырды.
Осы күйзелістен, жағымсыз сезімдерден қалай күресуге болатынды жөнінде жаттығулар жасалынды. «Сезімді жасыру» жаттығуы орындалды. Кинесиологиялық жаттығулар жасалынды. Бұл жаттығулар дененің босаңсуына және мойын, иық, арқа тұстарының қысымдарды жоюға көмектеседі. Тыныс алу жаттығуларында мұғалімдер бұл жаттығудан тыныс алуды дамыту арқылы күш қуат деңгейін жоғарылатады, атқарылатын қимылдардың нақтылығы мен икемділігіне ықпал етеді, шамадан тыс қозуды төмендетуге және тыныштандыруға көмектесетінің түсіндіріп айтып өтті.
«Шыбын» жаттығу барысында бет бұлшықеттерінің кернеуін жеңілдетті.
«Тасбақа» жаттығуы, «Түтікшелермен мүсін құрау», «Ауыз аспаптарымен ән айту» жаттығулары барысында мұғалімдердің көңіл күйлері көтеріліп, шын көңілмен тапсырмаларды орындап шықты.
Қорытынды: Мұғалімдер жеке-жеке бүгінгі тренинг туралы ойларын, қандай көңіл-күйде болғандарын, тренингтен алған әсерлерін айтып шықты. Cөйлем басы «Бүгін мен ...» немесе «Бүгін маған» -деп басталады.